ترموود و استفاده از آن

در سالهای اخیر استفاده از چوب در معماری و معماری داخلی ساختمان‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و از آن برای زیباسازی نما، کف ساختمان و دیگر سازه‌ها استفاده می‌شود چرا که زیبایی خاص و منحصر به فردی را به خانه و محیط زندگی ما می‌دهد. احتمالاً اصطلاح ترموود کف یا نما به گوشتان خورده است. در این مقاله در مورد این مصالح ساختمان‌سازی و نوع استفاده آن صحبت خواهیم کرد.

در گذشته نیز مردم از چوب عمدتا برای ساخت خانه، وسایل دفاعی، وسایل حمل و نقل و وسایل کشاورزی استفاده می‌کردند. به عبارت دیگر چوب یکی از نخستین موادی است که از ابتدای زندگی بشر به صورت فراوان و طبیعی در دسترس او بوده و به همین دلیل هم انسان‌ها سالیان زیادی است که از این ماده برای ساختمان سازی و دیگر خدمات استفاده می‌کنند. بعد از آنکه چوب به صورت طبیعی در اختیار انسان قرار گرفت بشر به این موضوع پی برد که با حرارت دادن سطح چوب می‌تواند آن را برای استفاده در فضای بیرونی مقاوم‌تر کند.

ترموود را در واقع به فرآیند خشک کردن چوب به همراه گردش هوا و بخار آب می‌گویند که در این فرآیند مغز داخلی چوب تا دمای ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد هم می‌رسد که این حرارت دیدن موجب می‌شود تا رطوبت داخل چوب به زیر ۶ درصد برسد و بر اساس این فرآیند اعمال شده بر روی چوب اسید موجود در آن تبخیر شده و هر گونه جاندار میکروسکوپی در آن پاکسازی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian