مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمانها

این روزها بر خلاف گذشته که ساختمان‌ها نهایتا ۲ یا ۳ طبقه بودند با پدیده انبوه سازی و در نتیجه رشد آپارتمان‌ها و برج‌های بلندمرتبه رودرو هستیم. در این میان برخی مردم ترجیح می‌دهند در طبقات بالایی یک ساختمان زندگی کنند و زندگی در طبقه آخر برای آنها به لحاظ چشم اندازی که دارد، جذاب‌تر است. اما آیا واقعا زندگی در طبقه آخر یک آپارتمان مزایایی هم دارد؟ زندگی در طبقه آخر آپارتمان و ساختمان مزایا و معایب خاص خود را دارد.

زندگی در آخرین طبقه ساختمان از حدود دو قرن پیش در اروپا رواج پیدا کرد و در واقع این طبقات محل زندگی افراد ثروتمند بود. این طبقات دارای جذابیت‌های فراوانی برای افراد بودند.

یکی از مزایا زندگی در طبقه آخر این بود که از هیاهوی شهری دور بوده و آلودگی صوتی نداشتند و در کنار آن می‌توانستند مناظر زیبای شهر را نیز به راحتی ببینند. اما در کنار اینها، زندگی در طبقه آخر معایبی نیز داشت که مهم‌ترین آن خرابی آسانسور و رفت و آمد بود زیرا بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای دسترسی به طبقه آخر بسیار سخت و دشوار بود.

یکی دیگر از معایب زندگی در آخرین طبقه ساختمان آن بود که فشار آب در این طبقه به درستی مدیریت نمی‌شد، به خصوص در زمان اوج مصرف آب، این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian